Onze wethouder Ciska Wobma heeft unanieme steun gekregen voor het verkeersplan Westervoort. Beperking van het regionaal verkeer, prioriteit voor langzaam verkeer en de Zuidelijke Parallelweg als extra ontsluitingsweg zijn de hoofdpunten waar de hele raad achter ging staan.

Dankzij een uitstekend georganiseerde burgersparticipatie in het aanlooptraject viel er in de raad van 2 februari geen onvertogen woord over het verkeersplan Westervoort. De meeste fracties gaven aan dat de keus om de Zuidelijke Parallelweg (ook) als ontsluitingsweg te gaan inrichten onontkoombaar was, aangezien de verkeersdruk op de Kerkstraat en Klapstraat onaanvaardbaar hoog was. Op de publieke tribune waren bewoners van de Klapstraat/ Kerkstraat goed vertegenwoordigd; zij drongen aan op snelle actie na deze besluitvorming. Wethouder Wobma benadrukte dat ze met bewoners van Zdlke Parallelweg goed in gesprek blijft en zegde toe ook de doortrekking naar de Rivierweg verder te gaan onderzoeken.

In de commissie Ruimte&Veiligheid had Ciska Wobma al toegezegd de toevoegingen van de Fietsersbond over te zullen nemen. Niet alleen de Fietsersbond, maar alle fracties betuigden steun aan de prioriteit voor het langzame verkeer.
NB Mede dankzij Groen Links is de Fietsersbond in Westervoort actief geworden en komt er goede inhoudelijke inbreng voor de belangen van de fietsers in Westervoort.

Samen met de provincie wordt gewerkt aan de reductie van het regionaal verkeer dwars door Westervoort. De inrichting van Dorpsstraat Oost moet hieraan bijdragen. De eerste activiteit hierbij is het aanleggen van een veilige oversteek naar de sportvelden, waarover op 3 februari met omwonenden wordt gepraat. Een werksessie over het geheel van de inrichting is op 16 februari.

Zowaar een prachtig resultaat van onze Groen Links Wethouder, die nu aan de uitvoeringsplannen van de diverse onderdelen mag werken.