GroenLinks en PvdA Duiven, Westervoort en Zevenaar hebben diverse sprekers uitgenodigd waaronder kandidaat-Tweede Kamerlid Elke Slagt-Tichelman. Elke is opgegroeid in Zevenaar en bekend met de regio. Als verloskundige, epidemioloog, onderzoeker en docent gaat zij met kennis van zaken in gesprek over zorg en welzijn in de Liemers. Dat doet zij met het publiek en aanwezige organisaties, waarvoor diverse Liemerse zorg en welzijnsorganisaties zijn uitgenodigd. Elke zal toelichten wat zij voor onze regio kan betekenen vanuit de Tweede Kamer.

Ook andere onderwerpen zullen tijdens deze campagne aftrap op het programma staan. Zo zullen de twee Gelderse Statenleden Peter Kerris en Jan Daenen vertellen over hoe we wonen weer betaalbaar krijgen in onze regio. Jan Daenen is eveneens kandidaat-Tweede Kamerlid. Jan is landbouweconoom, econometrist en vind dat de ziel weer teruggebracht moet worden in onze dorpen en wijken. Daarin ziet hij duidelijk de koppeling met voorzieningen waaronder die van zorg en welzijn. Peter Kerris heeft zich de afgelopen jaren als gedeputeerde succesvol sterk gemaakt voor woningbouw. Zij gaan samen het gesprek aan met het publiek en organisaties, over hoe we dorpen en wijken leefbaarder maken.

De Liemerse GroenLinks en PvdA roepen iedereen op om hierbij aanwezig te zijn. Zowel inwoners als ondernemers. Om deel te nemen aan de gesprekken, om zorgen te uiten en om eigen ideeën naar voren te brengen. Ook willen deze partijen nog meer inwoners van Duiven, Westervoort en Zevenaar enthousiast maken om actief te worden in de politiek.

Elke Slagt
Elke Slagt- Tichelman; #19; verloskundige epidemioloog uit Zevenaar