Afdeling

De besturen van de GroenLinks afdelingen Duiven, Westervoort, Rijnwaarden en Zevenaar zijn bij elkaar gevoegd tot 1 bestuurlijk orgaan. Zo is GroenLinks de Liemers ontstaan. De partij-afdeling heeft nu één bestuur van de leden in de gezamenlijke gemeenten en de partij heeft twee gemeenteraadsfracties (Duiven en Westervoort) die regelmatig met elkaar overleg hebben.

Deze samenvoeging heeft voordelen zoals het gezamelijk standpunten van landelijke onderwerpen (hiervan onderscheiden we ons van de lokale partijen) die de komende tijd toch binnen de verschillende gemeenten belegd zullen moeten worden.

Vanaf de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 is er voor GroenLinks Duiven, Westervoort en Zevenaar (en nu voor het eerst ook de Rijnwaarden) een  Liemerse uitstraling. De Liemerse standpunten zijn vertaald naar lokale items en die worden binnen de betreffende fractie opgepakt.

GroenLinks de Liemers 4 you.

Contact:
Heeft u vragen, wilt u opmerkingen kwijt of heeft u wat te melden, gebruik dan e-mail-adres: duiven@groenlinks.nl of westervoort@groenlinks.nl

Bestuur:
Voorzitter  -  Ciska Wobma

Secretaris  - Rietje Dellepoort

Penningmeester - Paul van Kempen

Algemeen lid - Bart Kagei

De Fractie GroenLinks Duiven:
Fractievoorzitter / Raadslid -  Marjoleine Snaas

Fractie assistent - Sybrand Feenstra

Fractie assistent - Barbara Nooijen - Roerdinkholder

De Fractie GroenLinks Westervoort: